Object-oriented Design for beginners

Object-oriented Design for beginners

99,00

Studieaanbieder:

Type studie:

Studieduur:

Categorie:

Meer informatie

In deze Object-oriented Design training / cursus leert u de basis van object-georiënteerd design. Zo leert u object-georiënteerd design concepten verkennen, interface segregation en Dependency inversion (SOLID), Unified Modeling Language (UML), class responsibility collaboration cards (CRC) en General Responsibility Assignment Software patronen (GRASP).

Onderwerpen die aan bod komen zijn: de basisconcepten of OOP, de basisconcepten van UML en nog veel meer.

Uw resultaat

Na het volgen van deze training bent u bekend met de basisprincipes van object-georiënteerd design.

Doelgroep

Deze cursus is bedoeld voor programmeurs en ontwikkelaars die meer willen leren hoe ze op een efficiënte en goede manier code kunnen schrijven.

Inhoud cursus

De training / cursus Object-oriented Design for beginners bestaat uit verschillende lessen:

  • Recognize the basic concepts of OOP
  • Create and instantiate a C#/Java object
  • Explain what abstract classes are and illustrate with a sample
  • Explain what encapsulation is and illustrate with a sample
  • Explain what inheritance is and illustrate with a sample
  • Demonstrate the concept of polymorphism and show how it works with a code sample
  • Recognize the basic concepts of OOD
  • Recognize the basic concepts of UML and recommended tools
  • Demonstrate the role of use cases in OOD
  • Demonstrate how to model classes and objects using UML
  • Demonstrate the role of state charts in OOD
  • Demonstrate how to create UML activity diagrams
  • Recognize the basic concepts of Don’t Repeat Yourself (DRY)
  • Demonstrate the use of a Class Responsibility Collaboration card
  • Recognize the basic concepts of object-oriented programming: encapsulation, inheritance, polymorphism, and abstraction
  • Recognize the basic concepts of SOLID
  • Recognize the basic concepts of the Single Responsibility Principle
  • Recognize the basic concepts of the Open/Closed Principle
  • Recognize the basic concepts of the Liskov Substitution Principle
  • Recognize the basic concepts of the Interface Segregation Principle
  • Recognize the basic concepts of the Dependency Inversion Principle
  • Recognize the basic concepts of GRASP
  • Recognize the role of the Information Expert principle in the GRASP pattern
  • Recognize the role of the Creator principle in the GRASP pattern
  • Recognize the role of the Low Coupling principle in the GRASP pattern
  • Recognize the role of the High Cohesion principle in the GRASP pattern
  • Recognize the role of the Controller principle in the GRASP pattern
  • Recognize the role of Polymorphism in the GRASP pattern
  • Recognize the role of the Pure Fabrication principle in the GRASP pattern
  • Recognize the role of the Indirection principle in the GRASP pattern
  • Recognize the role of Protected Variations in the GRASP pattern
  • Recognize the basic concepts of the SOLID and GRASP object-oriented design principles
  • Meer informatie?

    Kijk op onze website voor gedetailleerde lesinhoud en schermafbeeldingen van deze training.

    Onbeperkt leren voor een vast bedrag per maand?

    Naast losse trainingen bieden wij ook IT kennisabonnementen aan waarmee je onbeperkt kan trainen voor een vast laag bedrag per maand. Zie voor meer informatie onze website onder Onbeperkt Leren.

Recent bekeken opleidingen: