Medewerker Administratiekantoor

Medewerker Administratiekantoor

339,00

Studieaanbieder:

Type studie:

Studieduur:

Categorie:

Meer informatie

Aan de slag in een administratieve baan? Volg de cursus Medewerker Administratiekantoor Werk je op een administratiekantoor en wil je jouw kennis op het gebied van administratie vergroten? Of overweeg je aan de slag te gaan in deze branche? Volg de cursus Medewerker Administratiekantoor en leg een stevige basis voor een mooie loopbaan als administrateur. Een goede administratie? Die staat of valt met de kundigheidén discipline van de persoon die de administratie voert. In die zin heb je een grote verantwoordelijkheid. Je ondersteunt andere collega?s, maar hebt vaak ook veel zelfstandige taken. Werk je graag met cijfers, maar ook met mensen? Heb je belangstelling voor financiën? Dan is de cursus Medewerker Administratiekantoor je echt op het lijf geschreven. Drie deelcursussen Met de cursus mep je metéén klap drie vliegen uit de lucht. Wel zo efficiënt. De opleiding Medewerker Administratiekantoor bestaat namelijk uit drie deelcursussen: Basiskennis Boekhouden (BKB); Basiskennis Calculatie (BKC); Basiskennis Loonadministratie (BKL). Je leert zelfstandig een boekhouding voeren voor een organisatie en je maakt kennis met begrippen als kolommenbalans, dagboeken, journaalposten, grootboek en mutatielijsten. Je vergroot vlot je rekenvaardigheden en past alles wat je leert op administratief gebied direct toe in de praktijk. 1) Salarisadministratie (BKL) In de deelcursus BKL (Basiskennis Loonadministratie) raak je vertrouwd met salarisadministraties, arbeidsrecht en sociale zekerheid. Kennis waar veel vraag naar is en die je in verschillende functies goed van pas zal komen. 2) BKB In het gedeelte BKB, oftewel basiskennis boekhouden, ga je aan de slag met een balans en een verlies- en winstrekening. Je leert over inventaris, het grootboek en mutatielijsten. Daarnaast leer je ook over de administratie van duurzame productiemiddelen en méér. 3) BKC De deelcursus BKC (basiskennis calculatie) vergroot je je rekenvaardigheden. Je leert onder andere over kostenindelingen en kostensoorten, hoe je kostprijzen en kortingen berekent en hoe je voorraaden waardeert. Officieel diploma Bij de Associatie voor Examinering leg je examens af voor de erkende diploma’s BKB, BKC en BKL. Heb je deze drie diploma?s behaald, dan kun je het officiële diploma Medewerker Administratiekantoor aanvragen. Na afronden van de cursus kun je snel aan de slag op een administratiekantoor. Je beschikt over voldoende kennis en vaardigheden voor een afwisselende en aantrekkelijke loopbaan in de financiële wereld. Meer halen uit administratie en een van de belangrijkste schakels worden in je organisatie? Volg de cursus Medewerker Administratiekantoor.

Recent bekeken opleidingen: